* PAŞALAR KÖYÜ WEB SAYFASI *

! PAŞALARLILARIN iNTERNETTEKi BULUŞMA NOKTASI !

Pazar Günü: Geleneksel Bahar Pikniği´nde Buluşalım !

Posted by BATTAL YILMAZ 28 Mayıs 2010

PAŞALAR KÖYÜ
Geleneksel Bahar Pikniği – 2010
Bütün Hemşerilerimiz Davetlidir

30.05.2010 Pazar Günü
Yer : EFELER KORUSU

Paşalar Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği; heryıl kutlanan Geleneksel Bahar Pikniği´nin, 30 mayıs 2010 pazar günü yapılacağını kararlaştırmıştır.. Hemşerilerimizin ilkbaharın güzelliklerini daha güzel yaşaması ve daha güzel havalarda pikniğin yapılması için; Piknik tarihi olarak 30 mayıs tarihi tercih edilmiştir. Paşalar Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği; bu yılki yapılacak olan Geleneksel Bahar Pikniği´ne, hemşerilerimizin daha çok katılımını sağlamakla birlikte daha zengin ve daha içerikli bir program uygulamayı hedeflemektedir..

Paşalar Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği; Öğrencilerin, çalışanların, yurt dışında yaşayan, yani kısacası köyümüzde ikâmet etmeyen Paşalarlıların katılımıyla: burada yorum yazmak sûretiyle saptanacak bir tarihte, köyümüzde bir akşam eğlencesi organize edilecektir..

Paşalar Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği; Tarih konusunda siz değerli hemşerilerimizin önerilerini beklemektedir…

Paşalar Köyü Yard. ve Dayanışma Derneği Başkanı: İsmail Yağcı

32 Yanıt to “Pazar Günü: Geleneksel Bahar Pikniği´nde Buluşalım !”

  1. Burcu Balcı Erdoğan said

    Dernek başkanı İsmail Bey’i her şeyden önce canı gönülden tebrik etmek istiyorum. Bu tür organizasyonları yapmanın hiç de kolay olmadığını düşünüyorum. Emek ve zaman harcamak gerek. Bu piknikte olmayı da çok isterdim. Şimdiden tüm köylülerime iyi eğlenceler diliyorum, birlik ve beraberlik içinde.

  2. Sakin Yılmaz said

    bu organizazyona emeği geçen herkesi kutluyorum.bahar pikniğine köyden uzakta yaşadığımız için malesef katılamıyoruz,yaz sonunda yapılacak olan toplantının geniş katılımlı olması için ramazan bayramında yapılması daha uygundur diye düşünüyorum,,,tüm köylülerime selamlar,,,

  3. Serkan Demirel said

    Diğer, yorum bölümünde de söyledim ama burda da bu eleştirimi tekrar etmek istiyorum. Paşalar Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu eğer, 30 Mayısta yapılan Pikniği Hıdırellez Kutlaması diye adlandırmışsa bence yanlış yapmışlar. Hıdırellez 8-9 Mayıs 2010 Pazar günü kutlanacak. Ki asıl tarihi 6 Mayıstır ama hafta ortasına geldiği için 6 Mayıstan sonraki ilk Pazar kutlanır. Bu yıl da Paşalar Köylüleri ve tüm Karahallı ilçesi ve Köyleri 9 Mayıs Pazar günü Hıdırellezi kutlayacak ve ben de bir aksilik çıkmazsa Paşalara Hıdırelleze geleceğim.
    Dernek, son 7-8 yıldır Mayıs ayının sonlarında Efelerin Koru mevkiinde piknik düzenliyor ama ben bunun Hıdırellez kutlaması olduğunu ilk defa bu yıl duydum, cahillik işte. Belki de katılamadığımızdandır. Mehmet Yalçın Abi, hava şartlarından dolayı, yağmurlu ve soğuk olabilir diye Mayısın sonunda yapıldığını söylemiş. Halbuki ben çok küçük yaşlardan beri hatırlıyorum sadece bizim köy değil çevre köyler de Hıdırellezi hep Mayısın ilk haftası kutlardık ve olumsuz hava şartlarından dolayı da çoğunlukla derede piknik yaparken ıslanırdık ama yine de Hıdırellezi o tarihte kutlamaktan vazgeçmezdik. Bence isimlendirmeyi kim düşündü ise bir daha düşünsün, “Geleneksel Bahar Pikniği” filan deyin, Yoksa Karahallı çevresinde Paşalar olarak gülünç duruma düşeriz, Paşalarlılar 30 Mayısta Hıdırellez kutluyorlarmış diye dalga geçerler bizle 🙂 🙂 🙂

  4. Serkan Demirel said

    Ayrıca Dernek Yönetiminden hep mayıs sonunda yapılan pikniğe katılamadığımız için şikayetçi oluyor, avrupada ve il dışında yaşayan köylülerimiz olarak bu etkinliğe katılamadığımızdan dert yanıyorduk. Bu yıl, yaz aylarında böyle bir etkinlik düzenleyecek olmalarını öğrenmek beni çok seviindirdi. Kendilerini tebrik ediyorum…

  5. Serkan Demirel said

    BEN İSİMLENDİRME KONUSUNA BİRAZ TAKILDIM, KÖYLÜLERİMDEN ÖZÜR DİLEYEREK BELİRTMEK İSTİYORUM : GEÇEN YIL SİTEMİZDE YAYINLANAN 24 MAYIS 2009 DA YAPILAN PİKTİKLE İLGİLİ HABERE BAKTIM. ORDA GELENEKSEL PAŞALAR KÖYÜ PİKNİĞİ, KUTLANDI DENMİŞ VE SENEYE “GELENEKSEL PAŞALAR KÖYÜ PİKNİĞİNE SENEYE DAHA FAZLA KATILIM BEKLİYORUZ DİYE HABER BİTİRİLMİŞ. GEÇEN YILLARDA “GELENEKSEL HIDIRELLEZ PİKNİĞİ” DEĞİLKEN NEDEN BU YIL BÖYLE BİR İSİMLENDİRME YAPILMIŞ ANLAYAMADIM :))) İŞTE GEÇEN YILKİ PİKTİK HABERİ :

    24 mayıs pazar günü Paşalar Köyü Yardımlaşma Derneği`nin düzenlemiş olduğu; ” Geleneksel Paşalar Köyü Pikniği ” vardı. Davetlilere bu seneye mahsus olmak üzere; pide ve ayran ikram edildi. Daha önceki yıllara göre katılım azdı ; ama geçen yıllardaki pikniklerden, daha keyifli bir piknik geçiren köy halkımız, piknikten daha mutlu bir şekilde ayrıldı.

    Uşaktan gelen ” Günebakan ” müzik grubu pikniğe, renk ve eğlence kattılar. Daha önceki yıllardaki pikniklerden farklı olarak çeşitli aktiviteler düzenlendi ; çocuklar çuval yarışı, gençler halat çekme yarışı yaptılar. Çuval yarışını; emekli öğretmen Mehmet Yalçın`ın torunu Mehmet Yalçın kazandı. Köy kadınlarımız ” Alila ” ve değişlemeler söylediler. Sabri Çalışkan ve ekibinin basdığı helvayı bütün köy halkı iştahla yediler .

    Muhtarımız Harun Budak günün anlam ve önemini anlatan bir konuşma yaparak, gelecek seneki pikniği tertiplemeye söz vererek, daha değişik aktiveteler yapılacağını ve birlik ve beraberliğin daha çok artması için bütün hemşerilerimizi gelecek sene yapılacak olan ” Paşalar Köyü Pikniği ” ne davet etti .

    !! Haberin devamında piknikten fotoğraflar bulabilirsiniz !!

    • Sakin Yılmaz said

      MAKSADIMIZ ÜZÜM YEMEK Mİ,BAĞCIYI DÖVMEKMİ,,?????????

      • Cavit Yilmaz said

        aynen abi ya bu ne serkan kardes her konuyada bisey buluyosun .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. MEHMET ALİ KAYA(HOCA) said

    benimde askerlik bitiyo o zamna inşallah.. bende orada olurum galiba:) özledim köyümü yaw:)

  7. MEHMET ALİ KAYA(HOCA) said

    BATMAN ASKERLİK ŞUBESİ EMNİYET HİZMET KITA ÇAVUŞU:) ŞAFAK 11 İNŞALLAH… KÖYÜMÜ ÖZLEDİM WALLA:)

  8. ARKIN DUZCU said

    Bu sene koyumuzun bahar senliklerine ben de katilacagim insallah. Hayirlisiyla 27 Mayis gecesi koyumdeyim. 🙂 Norvec’ten herkese selamlar…

  9. Burcu Balcı Erdoğan said

    Serkan kardeşim bizim bilmediğimiz anlamadığımız bir konumu var ortada senin bir şeylerden rahatsız olduğunu düşünüyorum.Bu isimden bu tarihten niye bu kadar rahatsız oldun.Dernek yöneticileri mayıs sonu uygun görmüşler belki kendi işleri de bu tarih için uygundu,önemli olan bu piknik için çaba harcamaları,hangimiz yeterince derneğe katkıda buluna biliyoruz ki herkes kendi işinde gücünde derdinde.İsminide hıdırellez koymuşlar mayıs sonunda yapılsada.Bunda dalga yada Paşalalıların komplekse girecekleri bi durum yok diğer köylüler ne derlerse desinler biz böyle uygun gördük der geçeriz,eğlenmemize bakarız önemli olanda bu bence.hıdırallez köylülerin bir araya gelmesi toplanması için vesile.Senin dediğin gibi Bahar pikniğide olabilirdi ama…
    Eğer yanlış bir söylevim varsa kusura bakma.

    • Serkan Demirel said

      Esteğfirullah, Burcu Abla. Derneğin çabalarını takdir ediyorum ben de. Sağolsunlar. Hatta yazın piknik düzenlenmesine de çok sevindim. Ben sadece “Köyümüzde istenmeyen olay” haberinde isimlendirmenin yanlış olduğunu söylemiştim ve bunun üzerine dernek yönetiminden bir büyüğümüz biraz sert tepki gösterince kırıldım, bu işin aslı ne ise o olsun diye ondan biraz üsteledim. Zaten sağolsun site yönetimi de isimlendirmeyi değiştirdi. Ben gelenek ve göreneklere biraz daha bağlı biriyim sanırım. Hıdırellez ne zamansa o zaman yapılsın diye düşünmüştüm o yüzden. Zaten bu pazar, hava yağmur yağacak denmesine rağmen Paşalar Deresi insanla çakılı idi, çok güzel bir Hıdırellez yaptık. Bekilliden bile gelenler vardı. Dernek İstediği zaman kutlasın Hıdırellezi beni ilgilendirmez, yağını bulan bayramını eder 🙂 🙂

      • Burcu Balcı Erdoğan said

        Doğru söylüyorsun yağını bulan pikniği yapar,umarım herkesin gönlüne göre bir tarih olmuştur.Geneli mennun etmek zordur birine uyan diğerine uymaz.ben sadece diğer bölümde Mehmet bey’le bu konuyu konuşup,uslüp hatasını bile düzelttiğin halde tekrar gündeme getirmiş olmanı anlayamamıştım.Şimdi anladım.Tabiki herkes yapıcı olmak kaydıyla eleştirisini yapacaktır,yapmalıyızda.Saygılar.

  10. hüseyin çaliskan said

    arkadaşlar biliyorizki köyümüzün büyük bir çokunluğu değişik illerde ikamet etmektedir.birbirlerini genelde ya bayramlarda yada düğünlerde görebilmektedir.bundan dolayı köylülerimizi bir araya getire bilmek için yapılacak olan her etkinliğin bir fırsat olduğunu düşünüyorum.bundan dolayıda hadirellez şenliklerinin bir fırsat olduğunu bunu organize edenlere teşekkür etmek isterim .gün konusuna takınılmamasını illede hepimizin bildiği tarih olan 6 mayıs hadirellezi yine kutlaya biririz ha ne olur iki sefer kutlamış oluruz önemli olan hep beraber olabilmek.bütün köylülerime selamlar.

  11. Özgür çalışkan said

    öncelikle emegi gecenleri canı gönülden kutlar teşekkür ederim konuşmak yazmak kolay ama üretmek önderlik fedakarlik etmek zordur serkan 6 mayısda isminide hıdıralles veya ismini senin belirleyecegin paşalar köyü için bir etkinlik düzenlersin olur biter sana teşekkür ederiz yapamıyorsan yapanlarada karışma bırak onlarda istedikleri isimle istedikleri zamaz yapsınlar

    • Serkan Demirel said

      Özgür Abi, 6 Mayısta ya da 9 mayısta herhangi bir etkinlik düzenlememe gerek yoktu, zaten Paşalarlılar yüzlerce yıldır yaptığı gibi bu sene Hıdırellez gününde Paşalar deresini-Çırandırası doldurdu. Çok güzel bir Hıdırellez yaptık. İnşeallah, derneğin 30 Mayısta yapacağı Hıdırllez şenliği de güzel olur….

  12. özgür çalişkan said

    Serkan bu köy için sende bir dernek kursanda tek amacında daha güzel temiz yeşillikiçinde bir Paşalar köyü ihtiyaç sahiblerine yardım ögrencilere burs verebilsen bu enerjini insanları eleştirmek onların şevklerini kırmak için kullanacagına yukarıdaki örnekleri cogaltarak daha verimli işlerde kullansan sende tüm paşar köyü halkından teşekkür ve hayır dualarını alsannnnnnnnn !! Ben köy ve PAŞALAR köyünün güzel insanları için yapılan her türlü oluşum ve hareketi siyasi görüşüne düşüncesine bakmaksızım destekliyorum ve bu örnek aldıgım kişilere teşekkür ediyorum selamlar …..
    Özgür Çalişkan

    • Serkan Demirel said

      İnşeallah söyledikleriniz dua niyetine geçer de ben de köylülerime hizmet edebileceğim bir oluşumun içinde bulunurum. Ama şunu anlamıyorum. Neden minik bir eleştiriye bile bu kadar öfke duyuyorsunuz. Herhalde ben de köylümüzün daha iyi hizmet alabilmesi için söylüyorum bir şey söylüyorsam. Demokrasilerde muhalefetsiz iktidar olmaz. Üstelik ben bazıları gibi “ne olursa olsun muhalefet etmek, hib bir iş yaptırmamak üzere muhalefet etmek” gibi bir düşünceye de sahip değilim. Demokrasinin gereği olarak bana göre gördüğüm bir yanlışı söylüyorum. Burda derneğe Piknik yapmayın demiyoruz, yaptıkları uygulamaları da eleştirmiyoruz, neden 30 Mayısta yapıyorsunuz illa 9 Mayısta yapın da demiyoruz. Hatta daha ilk günden beri yaz tatilinde yapacakları etkinlik için destek veriyoruz, teşekkür ediyoruz. Gördüğümüz küçük bir yanlışı da eleştirtirsek ne olur anlamıyorum. Hiçbir kurum layüsel değil ki… Birisi bana bir hatamı gösterse o kişiye gücenmek değil teşekkür ederim. Nitekim İlk yorumumda Mehmet Abi, üslubumdan incindiğini söylediği zaman özürümü diledim, o şekilde söylemek istemediğimi de belirttim. Mehmet Abi de neden o şekilde isimlendirdiklerini açıkladı, sorun bitti. Hala bu tartışmayı uzatmanın manası ne ola?
      Saygılarımla…

  13. Mustafa coşkun said

    Her nekadar köyde durmuyorsam da PAŞALAR KÖYÜ için yapılanları internetten takip ediyorum.Emeği geçen tüm köylülere teşekkür ederim.Yaz tatilinde yapacagınız geceyi daha geniş tutarak şarap festivali şeklinde yaparsanız köyde kalan halka da bir gelir kaynağı oluşturmuş olursunuz. Böylece köyde kalan kişiler de etkinliğin içinde olur.Piknikte ve gecede kendilerini yabancı hissetmezler.Derneği eleştiren arkadaşlar da kendisini göstermiş olurlar.Geçmişte köy için çalışan öğretmenlerimiz de eleştirilmşiler;ama onların eserlerinden hala yararlanılıyor.Tüm köylülere selamlar.

  14. kemal cengiz said

    her sene gelecek sene daha güzel olacak diye söyleniyor ne hikmetse tam tersi oluyor. umarım bu sefer katılımcıları memlun eder tarih olayıda biraz daha ileriye alınmalıydı bence…

  15. MEHMET ALİ KAYA(HOCA) said

    walla tarih falan iyi bence.) neden mi? çünkü tam da askerlik bitimine denk gelitor.. şafak 7:) batman dan sevgiler..

    • kemal cengiz said

      sen gel benım yanımada sana teskere eğlencesi yapayım ordakı eglenceden bır durum olmaz kahvelere gelip sizler de gelin görüntü kalabalığı olsun denilecek nasıl olsa kardeş…

      • MEHMET ALİ KAYA(HOCA) said

        kardeşim gelirim tabi ne demek.. özledim seni zaten.. bende öylesine dedim yoksa daha 1 kez gittim oradaki pikniğe.. bi daha da gitmedim.. niye mi gitmedim? dışarıdan gelenelr oldu diye köylüleri yerlerinden kaldırdılar.. neyse boşverr.. sana bişey olmasın..

      • Serkan Demirel said

        Aman Mehmet Ali Hocam, eleştirme kimseyi, eleştireceğine bir dernek de sen kur, bak sonra millet kızıyor 🙂 🙂 🙂

  16. mustafa polat said

    çok güzel bir düzenleme ama aynı gün kardeşimin oğlunun düğünü var.artı karahallılar vakfının keşkek pikniği var.niye bunlar çakışıyor ya
    çok üzüldüm.ne yapalım bir dahaki seneye baharda

  17. ÖMÜR BİLGİ said

    30 MAYIS KÖY DAYANISMA GÜNÜ DERNEK ARABASI OLMAYANLAR İÇİN ARABA TEMİN OLACAKMI BASKAN İŞMAİL YAĞCI SAYGILAR SUNARIM

  18. indirmeden film izle said

    Çok güzel bir etkinlik. Teşekkür ederim…

  19. MEHMET ALİ KAYA(HOCA) said

    benim kimseyi eleştirmek gibi niyetim yok.. olamaz da.. çünkü dernek için emek sarfediliyor sonuçta.. iyi yönde emek harcayandan ALLAH razı olsun.. köyümü de köylülerimi de çok seviyorum ben.. herkese selamlar.. şafak 5 🙂

  20. Mehmet Yalçın said

    30 Mayıstaki piknik sonrası özellikle yurtdışında bulunan ya da ,öğrenci olan,kamuda çalışan veya daha başka nedenlerle ancak yaz aylarında köye gelebilen Paşalarlılar için köyde bir gece yapılacak…Bunun için dernek ramazan ayını da düşünerek iki tarih öneriyor;
    1.Ramazan ayı başlamadan 31 TEMMUZ 2010 cumartesi akşamı,
    2.Ramazandan sonra bayram içinde, örneğin ikinci bayram günü akşamı(yani 9-10 eylül gibi),
    Elbette bu tarihler Muhtarlığa da sorularak meydanın boş oluşuna göre birkaç gün ileri veya geri kaydırılabilir.
    BU KONUDAKİ ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUZ..
    Ayrıca içerikle ilgili katkılarınız mutlaka olmalı.. Herkes ne yapabilir?(Müzik,oyun,kısa skeçler..şarkı-türkü. v.b.)
    Karınca kararınca az-çok katkıda bulunulmalı..Yalnızca dernek üzerinde bırakılırsa kısır olabilir. Hepinizin bildiği gibi olanaklar sınırlı..
    Bir de o akşam öncesi ne ikram edilebilir..Bu konuda masrafları üstlenecek biri çıkar mı?Bu işler öyle kolay ve kendiliğinden olmuyor…Katkının küçüğü büyüğü olmaz…İşin içine girmeden karşıdan gözlemleyerek olmuyor.Gözlemci kadar işin içine giren de olmalıyız.Üyelik ne olursanız olun, nerede yaşıyorsanız,nerede çalışıyorsanız çalışın bir şekilde olanaklı.(üyelik,fahri üyelik v.b.)Yıllık ödenti de 12 TL.
    Dernek çalışmalarını daha çok bağışlarla sürdürüyor.Bu konuda katkı yapılabilir güç oranında…
    Yazın gece yapılmak istenmesinin yani piknik yapılmamasının temel nedenlerinden biri de korulukta yangın çıkma olasılığı.Yazın otlar kuruyor..Küçük bir dikkatsizlik her şeyi kötü hale sokabilir..

    ÖNERİ VE KATKILARINIZI BEKLİYORUZ…

    DERNEK TEL; 0276 227 81 70

  21. Mehmet Yalçın said

    KÖYLÜLERİMİZİN BULUŞMASI

    Geleneksel piknik buluşması sitenizde de daha önce duyurulduğu üzere 30 Mayıs 2010 pazar günü yapıldı.Muhtarlığa ait sandalye ve masalar Muhtar Harun Budak’ın yardımı ve denetiminde piknik alanına getirildi.
    Geçen yıla göre daha yoğun bir katılım olduğu gözlendi.Tahminen 500 civarında katılımcı vardı. Hava çok güzel, doğa capcanlıydı.Saat 10.00 dan başlayarak gelinmeye başlandı.Ağaçların altına kilimler serildi,çaylar demlendi.Öğleye doğru yoğunluk iyice arttı. Pide ve ayrandan oluşan azıklar zevkle yendi Ramazan Tuzcu’nun sunduğu müzik eşliğinde.Dernek Başkanı İsmail Yağcı günün önemini,birlikte olmanın gerekliliği ve güzelliğini anlatan bir konuşma yaptı.

    Gruplar halinde sepetçioğlu,harmandalı,muğla zeybeği, hatta kolbastı oynandı.
    Yarışmalara geçildi. Çuval yarışı çok iddialı geçti. Yalnız çuvallar güzel değildi.Yarışmayı Sude kızımız kazandı.
    Müzik eşliğinde sandalye kapma oyunu görülmeye değerdi. İki grup halinde yapılan yarışmada birişncilerin seçilmesi çok zaman aldı. Herkes heyecan ve zeklle izledi. halat çekme yarışı da çok heyecanlıydı.Kendini favori gören ikinci grup yarışmayı son anda kazandı.

    Günün şüphesiz en çekişmeli yarışması gençler arasında yapılan köyümüzün eski oyunlarından tokmak atma yarışmasıydı.15 cvivarındaki yarışmacı tokmak olarak seçilen tahminen 5 kg. ağırlığındaki taşı en uzağa fırlatmaya çalıştılar.Yarışmayı 8.26 metre fırlatan Muammer Ceylan birincilikle bitirdi.Ramazan Yılmaz 8.15 metre ile ikinci, Veysel Balcı 8.00 metre ile üçüncü bitirdi.

    Müzik ve oyunlar saat 17.00 ye kadar sürdü.

    Herkes güzel bir gün geçirmenin mutluluğu ve gelecek yıl yeniden katılmak umuduyla ayrıldı.

    Katılımcıları ve emeği geçen herkesi kutluyoruz.

    Nice buluşmalar.

    Not; piknikle ilgili resimler daha sonra gönderilecektir.

  22. Öğretmen said

    Çok Güzel bir site…
    Emeği geçenlere Teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

