* PAŞALAR KÖYÜ WEB SAYFASI *

! PAŞALARLILARIN iNTERNETTEKi BULUŞMA NOKTASI !

Ağaçlandırma Çalışmaları Başladı

Posted by BATTAL YILMAZ 10 Ocak 2010

Paşalar Köyü Muhtarlığı tarafından sürdürülen, Köyümüzü ağaçlandırma çalışmaları hızla devam etmektedir. Muhtarlığımız kendi bütçesiyle; 30 adet sedir ve çam fidanları almış olup, bu fidanları köy medanındaki uygun yerlere diktirmiştir.

Ağaçlandırma çalışmaları hakkında bilgi aldığımız; Muhtarımız Harun Budak: ” Ağaçlandırma çalışmalarının hızla devam edeceğini ” söyledi ….

Yazının devamına tıklayarak daha fazla fotoğraf görebilirsiniz !

Fotoğraflar: Arkın Duzcu

11 Yanıt to “Ağaçlandırma Çalışmaları Başladı”

  1. Serkan Demirel said

    Harun Abiyi tebrik ediyorum, çok güzel düşünmüş. Köyümüzün yeşil bir köy olması için el ele verip çalışmalıyız, yalnız dikilen ağaçları korumak tüm köylüye düşen bir görev. Aslında bu iş için köylü el ele verse, gençler sabahtan akşama kadar kahvede okey oynayacaklarına günlük bikaç saatlerini böyle işlere harcasa, hem temiz hava almış olurlar hem de köyümüze büyük bir katkısı olur.

    Bilmiyorum muhtemelen duymuşsunuzdur ama mesela Kemal Abimin bu yönde büyük gayretleri var. Geçen yaz, kavaklı tepesindeki ardıç ağaçlarından tohum topladık beraber, onların ekime hazır hale gelmesi çok meşakkatli bir iş. Reçinelerinin çıkması için küllü suyla yıkanmaları filan gerekiyor, abim yarım kilo tohum elde etmek için iki ay uğraştı Siirtte. Geçen kurban bayramı tatilinde de dumantepedeki evin avlusuna ektik, orda çimlendirip Sızıntı tepesine dikmeyi planlıyoruz. Yine bu Şubat tatilinde gelirken Mersinden Sedir tohumu getirtmeyi düşünüyor. Bir kilo sedir tohumu alıp Sızıntı tepesine ekmeyi planladığını söyledi. Ben de çok pahalı bir şey değilse 🙂 bir öğretmen bütçesine göre ben de alayım dedim. Sedir Ağacı özellikle çok güzel bir ağaç keşke çoğaltabilsek. Aynı şekilde ardıç bizim coğrafyamızda rahatlıkla yetişen bir ağaç. Yine Kurban Bayramında bizim evin önündeki yabani kestane ağacının tohumlarını, alevganda avganların arasına ve Bekköy yolunun alt taraflarına ektim. Bilmiyorum çıkarlar mı ama sonuçta bir gayret. Bu duyarlılığı bütün köylü göstersek beş on yıl sonra köyümüz KArahallıda imrenilen yeşil bir köy olur. Hep şunu söylüyorum, Alevgana çam ağaçlarının dikildiği yıllarda, Babamgil gençken dikilmiş, gençler bu iş başlamışken davşantepesine ve Sızıntıya ağaç dikselerdi, bugün köyümüzün çehresi bambaşka olurdu, Paşalar Derneğinin biz ilkokul-orta okulda okurken kısıtlı imkanlarla diktiği çamlar bile bugün köyümüzün girişinde güzel bir izlenim uyandırıyor, keşke daha çok alan ağaçlandırılabilseydi.

    Özellikle Sedir ağacı dikildiğini öğrenince çok sevindim, çünkü biz abimle daha bu mevzuyu dün akşam konuşmuştuk. Çok güzel olmuş. Umarım köyümüzdeki maddi durumu iyi olan insanlar da bu ağaçlandırma seferberliğine katılır ve daha büyük bölgeler ağaçlandırılır. Ellerine sağlık Harun Abi…

  2. İsmail SAĞCAN said

    Sayın muhtarımızı bende tebrik ediyorum. Keşke çalışmalara bizde katılabilseydik. Bu tür çalışmalar köyümüzün her zaman çıkarınadır. Kim olursa olsun her zaman destekçisiyim. Serkan kardeşimin de sözlerine katılıyorum. Ağacın iyisi kötüsü olmaz ama sedir ve ardıç bir bölgenin çehresini çok değiştiren ağaçlar. Hem estetik hem de yaz kış yaprak dökmediği için sürekli oksijen üretiyor.

    Serkan, seni ve Kemal’i gayretlerinizden dolayı tebrik ederim. Eğer yapabileceğimiz bi şey varsa, seve seve yardım ederim. Bu iş için gençlerimizin de yardım edeceğine şüphem yok. Bence bi ağız yoklamak lazım.

  3. İsmail SAĞCAN said

    Bu arada fotoğraflar için Arkın kardeşime de teşekkürler. Köyümüzden kış manzaraları da görmek istiyoruz. Haberin olsun.

    • ARKIN DUZCU said

      Su an Norvec’teyim arkadasim. Ille de kis manzarasi istiyorsan, sana buradan gondereyim 🙂 Burasi -15 *C ve her taraf bembeyaz 😉

  4. aydın çümen said

    muhtarimiz harun bey köyümüzün müsait yerlerine selvi çam gibi ağac dikmek isterse fidanını babam dan temin edebilir babam uşak taki evinin bahcesinde çok sayıda fidan yetiştirip dagıtır uşak ın köylerine hatta uşak belediyesine son iki yılda epey fidanı üçretsiz dağıttı elmalı deredeki sağlık ocağına diktiği ağaçlar on yılda 1 minare boya erdi hala diplerini capalar sular köyde aliavganın önünde duman nı yolunda 4-5 yıl önce sedir ve çam ağacı dikip köyde kaldığı yaz günleri çapa yaptığı sulama yaptığını biliyordum ama ağacları hiç ğörmemiştim 20 gün önçe köye ava geldiğimde avcı bir abim babanın diktiği ağaçlar deyinçe hem çok şaşırdım hem sevindim hemde BABAM la gururlandım şimdiden hacıibrahimin ağaçlar demeye başlamışlar inşaallah hep beraber yeşil bursa yeşil kıprıs ın yanına yeşil paşalar olmasın

    • mustafa kemal demirel said

      Aydın ben seni hatırlayamadım ama mutlaka görmüşümdür. Yazdıkların beni sevindirdi ve heyecanlandırdı. Ben şimdi köyde değilim ama şubat başı gibi olacağım. Nisan’a kadar da Uşak’ta kalacağım. Sık sık köye gelip giderim ve ağaçlandırmaya çok meraklıyım. Babanda köye verebileceği fidan varsa, ben muhtarla temasa geçebilirim. Hatta miktarına göre, Uşak’tan köye getirilmesinde yardımcı da olabilirim. Hatta ve hatta köye dikme işinde arkadaşlarımı organize edebilirim:))) Tanışmak ve görüşmek umuduyla!

      • aydın çümen said

        sanırım babam da hala köye verebileceği ağaç vardır ben öğreneyim uşak merkezde pvc doğrama cam işi ile meşgulüm bende sizi tanıyamadım uşak a gelince tanışalım

      • mustafa kemal demirel said

        mutlaka uğrarım, görüşürüz.

  5. Davut said

    Köylerde ağaçlandırma çalışması yapıldığını görmek, çok sevinç verici…
    Tebrikler.

  6. veli AYAN ( sepetci ) said

    harun agaçlandırma seferberligden dolayı seni tebrik ederim.sana ve ekibine başarılar dilerim.

  7. Rürup Rente said

    Selam ben Senay !
    Gercekten süper bir site, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim…

Bir Cevap Yazın

